بهروزرسانیهای الگوریتم Google 2023: بهروزرسانی هسته گسترده آگوست
به گزارش سایت بای رپورتاژ و به نقل از استن سرمایه بهروزرسانی هسته گسترده آگوست ۲۰۲۳ گوگل، که در ۲۲ آگوست ۲۰۲۳ راهاندازی شد، اکنون کامل شده است. تقریباً نزدیک به حدس و گمان های قبلی ما، انتشار این به روز رسانی ۱۶ روز طول کشید. پس از آن در ماه مارس، این دومین
به گزارش سایت بای رپورتاژ و به نقل از استن سرمایه بهروزرسانی هسته گسترده آگوست ۲۰۲۳ گوگل، که در ۲۲ آگوست ۲۰۲۳ راهاندازی شد، اکنون کامل شده است. تقریباً نزدیک به حدس و گمان های قبلی ما، انتشار این به روز رسانی ۱۶ روز طول کشید. پس از آن در ماه مارس، این دومین به روز رسانی اصلی گوگل در سال است.
گوگل از داشبورد وضعیت جستجوی خود استفاده کرد تا به طور رسمی اعلام کند که عرضه بهروزرسانی Broad Core در آگوست ۲۰۲۳ انجام شده است.
گوگل اغلب بهروزرسانیهای الگوریتم را ارائه میکند. اما به روز رسانی های اصلی همیشه بزرگ هستند و به احتمال زیاد باعث ایجاد نوسانات گسترده در رتبه بندی SERP می شوند.
در مورد این به روز رسانی اصلی، یک پچ پچ قابل مشاهده در جامعه SEO وجود داشت که تاثیرگذاری آن بیشتر از به روز رسانی های قبلی خواهد بود. بنابراین، اکنون که عرضه کامل شده است، چه انتظاری می توانیم داشته باشیم؟
در حالی که گوگل لیستی از سوالاتی را منتشر کرده است که باید از آنها بپرسد که آیا وب سایت شما توسط یک به روز رسانی اصلی ضربه خورده است یا خیر. با این حال، هیچ اقدام خاصی برای بازیابی از ضربه وجود ندارد. خب، بعدش چیکار میکنی؟
در یک ویدیوی پاتوق ساعتی دفتر مرکزی وبمستر مرکزی، جان مولر، تحلیلگر ارشد جستجوی Google/سرپرست تیم روابط جستجو، میگوید: «این چیزی نیست که یک سایت به نوعی منتظر بروزرسانی بعدی باشد تا فرصتی برای دیده شدن متفاوت داشته باشد. آنها می توانند به کار روی چیزها ادامه دهند و همه چیز در طول زمان بهبود می یابد.
مولر میافزاید: «این امکان وجود دارد که بهروزرسانی اصلی بعدی ما در همان جهتی که شما کار میکردید، تغییر بزرگتری ایجاد کند و همچنین شاهد تغییر بزرگتری در عملکرد سایت خود باشید.»
او در ادامه میگوید: «اما به طور کلی، سایتها برای مشاهده تغییرات لازم نیست منتظر بهروزرسانی بزرگتر بعدی باشند. بنابراین، از این منظر، نه تنها زمانی که فکر میکنید کار درستی انجام دادهاید، کار روی چیزها را متوقف نمیکنم، بلکه به کار در آن جهت ادامه میدهم. شما باید حداقل برخی از پیشرفت های افزایشی را در طول زمان در آنجا مشاهده کنید.
بنابراین، در حالی که بهروزرسانی اصلی بعدی میتواند تغییرات بزرگتری را برای سایتهایی که با یک بهروزرسانی اصلی ضربه میخورند، به همراه داشته باشد، آنها واقعاً مجبور نیستند منتظر بروزرسانی بعدی باشند.
کار بر روی بهبود وب سایت و ارزشی که به کاربران ارائه می دهد می تواند به عملکرد بهتر سایت شما کمک کند و آن را در مسیر بازیابی قرار دهد.
اکنون که آخرین بهروزرسانی هسته گسترده به پایان رسیده است، به جای اینکه بر اساس فرضیات هدایت شود، بیایید نوسانات رتبهبندی را که میتواند ایجاد کند را از نزدیک مشاهده کنیم و بر اساس آن روی بهبودها کار کنیم.
بهروزرسانی آگوست Broad Core 2023
Google Update آگوست ۲۰۲۳ مطابق با انتشار رسمی Google در X (توئیتر سابق) در ۲۲ام راه اندازی شد و ما انتظار داریم که انتشار آن دو هفته طول بکشد.
امروز ما آپدیت اصلی آگوست ۲۰۲۳ را منتشر کردیم. وقتی عرضه کامل شد، صفحه تاریخچه انتشار رتبه بندی خود را به روز می کنیم: https://t.co/sQ5COfdNcb
— مرکز جستجوی Google (@googlesearchc) 22 اوت ۲۰۲۳
این دومین بهروزرسانی هسته گسترده سال است که اولین آن بهروزرسانی مارس ۲۰۲۳ است. در واقع، در دو ماه گذشته شاهد جهشهای تایید نشده بسیاری در بسیاری از ردیابهای الگوریتم بودهایم، اما غول موتور جستجو به هیچ یک از این موارد توجه نکرده است. در واقع، حسگر SEMRush تقریباً یک ماه است که بدون وقفه فعالیت SERP را بالاتر از حد معمول نشان داده است.
در واقع، آپدیت جدید کمی بیشتر از حد معمول طول کشید، با فاصله ۵ ماهه بین آخرین به روز رسانی و فعلی.
دستورالعمل ها برای صاحبان وب سایت یکسان است.
افت در رتبه بندی لزوماً نشان دهنده مشکلات وب سایت نیست. فقط گوگل چند صفحه دیگر پیدا کرده است که ارزش بهتری را برای کاربران فراهم می کنند.
گوگل قبلاً مجموعهای از سؤالات را پیشنهاد کرده بود تا بپرسید آیا وبسایت شما با بهروزرسانی اصلی مواجه است یا خیر.
پانزده سوال درباره کیفیت محتوا که باید بپرسید آیا به روز رسانی اصلی Google مورد توجه قرار گرفته است
- آیا افراد واقعی محتوای شما را برای افراد واقعی می نویسند؟
- آیا برای افزودن مداوم اطلاعات منحصر به فرد به محتوای خود زمان و تلاش خود را صرف کرده اید؟
- آیا فقط سطح سطح موضوع را لمس می کنید یا عمیق می شوید؟
- چه چیزی در محتوای خود دارید که آن را در مقایسه با رقبا بهتر می کند؟
- آیا عنوان، توضیحات و محتوا را بیش از حد بهینه کرده اید تا ربات ها و نه کاربران واقعی را جذب کنید؟
- آیا از استراتژی کلیک طعمه برای جلب توجه کاربران استفاده می کنید؟
- آیا محتوای شما پتانسیل دریافت منابع طبیعی (بک لینک) را دارد؟
- آیا محتوا توسط شخصی نوشته شده است که تخصص زیادی در این زمینه دارد؟
- آیا روی یک طاقچه تمرکز می کنید یا در مورد چیزی زیر آفتاب می نویسید؟
- آیا محتوای شما برخلاف حقایق به طور کلی اثبات شده علمی است؟
- آیا افراد پس از امتحان توصیه های موجود در محتوای شما، پول یا زندگی خود را از دست می دهند؟
- آیا محتوا از بهترین شیوه های گرامری پیروی می کند؟
- آیا محتوای سندیکایی است؟
- آیا محتوا با عناصر بینابینی مزاحم همراه است که مانع تجربه کاربر می شود؟
- تجربه موبایلی از محتوای شما چقدر خوب است
ما میدانیم که بهروزرسانیهای هسته گسترده با نوسانات گسترده SERP در روزهای اولیه ارائه میشوند، با این حال، این نوسانات در دو هفته آینده برطرف میشوند و سایتهایی که با کاهش مواجه شدهاند ممکن است با تکمیل عرضه شاهد بهبود نسبی باشند. با این حال، برای تغییر گسترده در رتبه بندی، وب سایت ها ممکن است باید منتظر بمانند تا گوگل با به روز رسانی بعدی منتشر شود.
در قسمت پادکست رسمی Google که اخیراً منتشر شده است، «Search Off The Record»، دنی سالیوان، رابط جستجوی Google گفت، با هر بهروزرسانی رتبهبندی جدید، نیازی نیست همه چیز را دوباره انجام دهید. درعوض، اگر بعد از بهروزرسانی تغییر قابلتوجهی در عملکرد ایجاد شود، ممکن است نشانهای برای بررسی و هماهنگی بهتر با آنچه Google به دنبال آن است باشد.
او همچنین اضافه کرد که تمرکز باید بر روی تولید محتوا با در نظر گرفتن کاربر باشد، نه صرفا برای موتورهای جستجو. محتوای معتبر و کاربر محور بدون توجه به بهروزرسانیهای رتبهبندی که به دفعات هر روز از سال اتفاق میافتد، احتمالاً رتبه خوبی را کسب میکند.
علاوه بر این، او گفت که سئوی فنی ضروری است، این تنها عامل تعیین کننده رتبه بندی نیست که می تواند به سیگنال هایی مانند موارد حیاتی وب اشاره کند. با این حال، او در تصویر وسیعتر گفت، وبسایتی که هدف آن رتبهبندی خوب است، باید کیفیت محتوا و تجربه کاربر را در اولویت قرار دهد.
دنی گفت وقتی در مورد اصالت محتوای مرتبط با عوامل EEAT صحبت میکنیم، تقاضای فزایندهای برای محتوای معتبر وجود دارد و سیستمهای رتبهبندی برای پاسخگویی به تقاضا تطبیق داده شدهاند. کاربران اغلب می توانند تشخیص دهند که چه زمانی محتوا صرفاً برای اهداف سئو در مقابل ارائه ارزش واقعی ایجاد می شود و گوگل نمی خواهد چنین محتوایی را رتبه بندی کند.
او همچنین اضافه کرد که هر به روز رسانی نیاز به واکنش ندارد. سئوکاران و مدیران وبسایتها باید روی تصویر وسیعتر تمرکز کنند و در هر تغییر جزئی گرفتار نشوند. اما نسخهای که دیروز راهاندازی شد، همانطور که از نامش پیداست، کوچک به نظر نمیرسد – این بهروزرسانی هسته گسترده است. بنابراین، اگر شما یک سئو یا صاحب وب سایت هستید، بهتر است کمربند ایمنی خود را ببندید تا از لرزش SERP غافلگیر نشوید.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰